EHBO op uw evenement

Aanvragen EHBO bij evenementen

Als u een evenement organiseert waar u ondersteuning van EHBO-ers nodig heeft kunt u deze bij onze vereniging aanvragen. In overleg wordt bepaald hoeveel hulpverleners gewenst zijn; dit is o.a. afhankelijk van de locatie en het aantal mensen dat verwacht wordt bij het evenement.

Ons beleid is dat er 
minimaal 2 EHBO-ers inzetbaar moeten zijn.

Aanvraag van hulpverlening minimaal 6 weken van tevoren indienen zodat wij voldoende tijd hebben om vrijwilligers te benaderen en in te zetten.

U kunt dit per mail doen aan
Anuschka Vlierman : Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Onder vermelding van AANVRAAG EHBO HULPVERLENING

Vermeldt de datum van het evenement, de exacte tijden waarop wij aanwezig moeten zijn, het adres van de locatie en uw eigen adres incl. telefoonnummer/email adres en uiteraard hoeveel  EHBO-ers u nodig denkt te hebben.

Er wordt dan zo snel mogelijk contact met u opgenomen voor de verdere details.

Uiteraard laten wij het u zo spoedig mogelijk weten als het niet lukt voldoende hulpverleners in te zetten.

Wijzigingen, betreffende de hulpverlening van het evenement, dienen ten minste 2 weken voor aanvang doorgeven worden.

Annulering van uw evenement (ten minste 2 weken van te voren) dient u schriftelijk te melden.

Bij Annulering minder dan 2 weken van te voren brengen wij kosten in rekening.


Onze inzet

Onze hulpverleners melden zich bij aankomst en vertrek bij de organisator/contactpersoon van uw evenement.

Zij zijn uitgerust met goede opvallende kleding, de benodigde verbandmaterialen en andere nuttige EHBO-middelen.

Zo nodig beschikken wij over een AED (automatische externe defibrilator)

U kunt er op vertrouwen dat onze EHBO-ers adequaat en  vakkundig handelen.

Zij zijn geschoold via lessen die zij ieder jaar  volgen. (verplicht)


Wat wij van u verwachten

Om te zorgen dan tijdens uw evenement onze inzet zo optimaal mogelijk is, graag aandacht voor het volgende:

Beschikbaarheid van een goede werkplek met duidelijke aanduiding EHBO-post.

Bij voorkeur een eigen ruimte met een (behandel) tafel en 2 stoelen.

De ruimte moet goed verlicht zijn, bij voorkeur stromend water aanwezig.

Indien het  een buitenevenement betreft zullen wij  ,in overleg met u, deze zelf verzorgen.

Het evenemententerrein en de EHBO-post dienen goed bereikbaar te zijn voor evt. hulpdiensten (ambulances e.d.)

Zo nodig de beschikbaarheid over een draaiboek of protocol van het evenement en uitwisseling van mobiele telefoonnummers EHBO en organisator of contactpersoon.

Zorg goed voor onze vrijwilligers.

Wij verwachten van u dat onze vrijwilligers gedurende het evenement van consumpties (i.e.g. drinken en zo nodig een lunchpakket/mogelijkheid) worden voorzien.

Samen zorgen wij voor een veilige en prettig verloop van uw evenement!

Na afloop ontvangt u een rekening via de penningmeester van onze EHBO afdeling Winterswijk.