EHBO op uw evenement

Aanvragen EHBO bij evenementen

Als u een evenement organiseert waar u ondersteuning van EHBO-ers nodig heeft kunt u deze bij onze vereniging aanvragen. In overleg wordt bepaald hoeveel hulpverleners gewenst zijn; dit is o.a. afhankelijk van de locatie en het aantal mensen dat verwacht wordt bij het evenement.

Ons beleid is dat er 
minimaal 2 EHBO-ers inzetbaar moeten zijn.

Aanvraag van hulpverlening minimaal 6 weken van tevoren indienen zodat wij voldoende tijd hebben om vrijwilligers te benaderen en in te zetten.

U kunt dit doen door het aanvraagformulier in te vullen en per mail te sturen naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
 

Klik hier om het aanvraagformulier te downloaden.

Er wordt dan zo snel mogelijk contact met u opgenomen voor de verdere details.

Uiteraard laten wij het u zo spoedig mogelijk weten als het niet lukt voldoende hulpverleners in te zetten.

Wijzigingen, betreffende de hulpverlening van het evenement, dienen ten minste 2 weken voor aanvang doorgeven worden.

Annulering van uw evenement (ten minste 2 weken van te voren) dient u schriftelijk te melden.

Bij Annulering minder dan 2 weken van te voren brengen wij kosten in rekening.


Onze inzet

Onze hulpverleners melden zich bij aankomst en vertrek bij de organisator/contactpersoon van uw evenement.

Zij zijn uitgerust met goede opvallende kleding, de benodigde verbandmaterialen en andere nuttige EHBO-middelen.

Zo nodig beschikken wij over een AED (automatische externe defibrilator)

U kunt er op vertrouwen dat onze EHBO-ers adequaat en  vakkundig handelen.

Zij zijn geschoold via lessen die zij ieder jaar  volgen. (verplicht)


Wat wij van u verwachten

Om te zorgen dan tijdens uw evenement onze inzet zo optimaal mogelijk is, graag aandacht voor het volgende:

Beschikbaarheid van een goede werkplek met duidelijke aanduiding EHBO-post.

Bij voorkeur een eigen ruimte met een (behandel) tafel en 2 stoelen.

De ruimte moet goed verlicht zijn, bij voorkeur stromend water aanwezig.

Indien het  een buitenevenement betreft zullen wij  ,in overleg met u, deze zelf verzorgen.

Het evenemententerrein en de EHBO-post dienen goed bereikbaar te zijn voor evt. hulpdiensten (ambulances e.d.)

Beschikking over vervoer opdat personen in geval van acute hulpvraag van het evenemententerrein vervoerd kunnen worden naar huisarts/huisartsenpost/ziekenhuis.

Zo nodig de beschikbaarheid over een draaiboek of protocol van het evenement en uitwisseling van mobiele telefoonnummers EHBO en organisator of contactpersoon.

Zorg goed voor onze vrijwilligers.

Wij verwachten van u dat onze vrijwilligers gedurende het evenement van consumpties (i.e.g. drinken en zo nodig een lunchpakket/mogelijkheid) worden voorzien.

Samen zorgen wij voor een veilige en prettig verloop van uw evenement!

Na afloop ontvangt u een rekening via de penningmeester van onze EHBO afdeling Winterswijk.